loading...
در پی فردا
سارا بازدید : 249 یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

واحدهای مختلف صنعتی همه ساله از ناحیه حوادث داخلی خود در معرض مشکلات فراوان مالی، اجتماعی و قانونی قرار می گیرند برمبنای تجارب حاصله از بررسی حوادث عمده واحدهای صنعتی کشور مشاهده می¬گردد در اغلب این واحدها رویکرد منفعل پس از حادثه مورد توجه قرار می¬گیرد برمبنای این روش تشکیلات ایمنی این واحدها فاقد یک روش نظام مند مهندسی و مدیریتی در زمینه ایمنی ب

دانلود پروپوزال تحلیل علل حوادث در بخش صنعت با روش مورت (mort) مطالعه موردی: حوادث استان

پروپوزال
 تحلیل علل حوادث
 روش مورد تأمین سلامت کارگران 
سرمایه انسانی
افزایش كارایی كاركنان
 نرعایت اصول ایمنی
 جلوگیری از حوادث
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 108 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21

  واحدهای مختلف صنعتی همه ساله از ناحیه حوادث داخلی خود در معرض مشکلات فراوان مالی، اجتماعی و قانونی قرار می گیرند. برمبنای تجارب حاصله از بررسی حوادث عمده واحدهای صنعتی کشور مشاهده می­گردد در اغلب این واحدها رویکرد منفعل پس از حادثه مورد توجه قرار می­گیرد. برمبنای این روش تشکیلات ایمنی این واحدها فاقد یک روش نظام مند مهندسی و مدیریتی در زمینه ایمنی برای تجزیه و تحلیل شرایط محیط کار به منظور سنجش پتانسیل­های ایجاد کننده حوادث ومدیریت بر این شرایط می­باشند . انفعالی عمل کردن، تحمیل خسارات فراوان به اقتصاد سازمان، کم اثر بودن و عدم تضمین برای اجتناب از وقوع حوادث مشابه در آینده از جمله هزینه­های گزینش روش مذکور می­باشد. تجارب موفق کشورهای صنعتی نشان داده است در صورت برخورد سیستماتیک با موضوع ایمنی و گزینش تکنیک‌های رایج در دانش مهندسی ایمنی برای تجزیه و تحلیل محیط کار امکان کاهش جدی حوادث در این سازمانها و واحدهای صنعتی وجود دارد. هر روزه هزاران حادثه کاری در جهان رخ می­دهد. تجهیزات معیوب، نحوه انبار كردن نادرست و محیط كاری نامناسب، اشتباهات كارگران از عوامل اصلی بروز حوادث می­باشد. به كمك بررسی حادثه می توان مشخص نمود كه حادثه چرا و چگونه به وقوع پیوسته است؟ با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده در بررسی حادثه می توان از بروز اتفاقات مشابه و یا حوادث خطرناك تر پیشگیری به عمل آورد. علت اصلی بررسی حادثه پیشگیری می باشد نه یافتن مقصر و ملامت كردن افراد. كاهش آسیب ها و حوادث شغلی، افزایش كارایی كاركنان، مدیران در نهایت رشد و رونق اقتصادى و اجتماعى را به دنبال می­آورد. اولین گام در جهت پیشگیری از حوادث کاری، بررسی علل وقوع آن و بررسی عملکرد سازمان ها و نهادهای مرتبط می­باشد. توجه به رعایت اصول ایمنی و جلوگیری از حوادث و بیماری های ناشی از کار در کارگاه ها بایستی از اولویت بالایی در همه جوامع صنعتی و به ویژه در کشور درحال توسعه ما برخوردار باشد بنابراین حفظ و صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور و تأمین سلامت کارگران و کارآفرینان و کارفرمایان چه به لحاظ توجه به سرمایه انسانی و چه به لحاظ جلوگیری از اتلاف منابع مادی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار م­ باشد. در این تحقیق به تحلیل علل عوامل حوادث در صنعت با روش مورت ( مطالعه موردی، ......) پرداخته می­شود.

دانلود پروپوزال تحلیل علل حوادث در بخش صنعت با روش مورت (mort) مطالعه موردی: حوادث استان

سارا بازدید : 248 یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

در خودرو دستگاه هائی لازم است تا نیروی تولید شده موتور رابه چرخها منتقل نموده وخودرو رابه حرکت درآورد ویادرموقع توقفهای کوتاه نیروی موتور راازچرخها قطع نماید برای انتقال نیروی موتوربه چرخها ، بین موتور وچرخها دستگاه مختلفی به نام دستگاههای انتقال نیرو واقع شده است

دانلود چرخدنده سنکرونیزه

چرخدنده سنکرونیزه
خرید و فروش پروژه دانشگاهی
 دانلودمقاله
 دانلودپایانامه 
خرید و فروش فایل  
انجام پروژه های دانشگاهی 
 دانلود پاورپوینت  چرخدنده سنکرونیزه چرخدنده سنکرونیزه
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل ppt
حجم فایل 233 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17

چرخدنده سنکرونیزه

 

در خودرو دستگاه هائی لازم است تا نیروی تولید شده موتور رابه چرخها منتقل نموده وخودرو رابه حرکت درآورد ویادرموقع توقفهای کوتاه نیروی موتور راازچرخها قطع نماید .برای انتقال نیروی موتوربه چرخها ، بین موتور وچرخها دستگاه  مختلفی به نام دستگاههای انتقال نیرو واقع شده است.

 

دستگاههای انتقال نیرو شامل دستگاههاوقطعاتی هستندکه بین موتوروچرخهاقرارگرفته ونیروی حاصله موتورراپس ازتغییر وتبدیل به چرخها منتقل وسبب حرکت خودرومی گردند. محور حرکت بستگی به سیستم خودروممکن است درچرخهای عقب ویاچرخهای جلو قرار گرفته باشد.

دانلود چرخدنده سنکرونیزه

سارا بازدید : 290 یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

پروپوزال بررسی اثربخشی آموزش شیوه های خود کنترلی و مهارتهای ارتباطی بر کاهش پرخاشگری در بین پسران دانش آموز

دانلود پروپوزال آموزش شیوه های خود کنترلی و  مهارتهای ارتباطی بر کاهش پرخاشگری

شیوه های خود کنترلی
 مهارت های ارتباطی
پرخاشگری
پایان نامه خود کنترلی کودکان
پایان نامه مهارتهای ارتباطی
پایان نامه پرخاشگری
اثربخشی آموزش کاهش 
در پی فردا 
 آموزش شیوه های خود کنترلی
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 49 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22

پروپوزال بررسی اثربخشی آموزش شیوه های خود کنترلی و  مهارتهای ارتباطی بر کاهش پرخاشگری در بین پسران دانش آموز

 


 

رفتارهای پرخاشگرانه یکی از مشکلات اجتماعی مهم و اساسی در هرجامعه‏ای است و به دلیل اهمیت آن به اینگونه رفتار در دوران کودکی و به خصوص در دوران نوجوانی بیشتر توجه می‏شود(لابر و های 1997 به نقل از پاکاسلاهتی، 2000).

 

نکتهء عمده پژوهش در قلمروی پرخاشگری، از مفهوم آن ناشی می‏شود. مفهومی که در عین حال ساختارهای خصومت، خشم، پرخاشگری را در بر می‏گیرد. هاولز و رایت( 1978؛ به نقل از حاجتی و همکاران، 1387) کوشش کردند تا تمایز بین این اصطلاحات را بر اساس توصیف خشم، به عنوان یک حالت‏ ذهنی از برانگیختگی هیجانی، خصومت، به عنوان یک بازخورد به همراه یک ارزیابی منفی‏ بلندمدت از دیگران و رویدادها و پرخاشگری را، به عنوان رفتاری آشکار، درگیر شدن و آسیب رساندن به دیگران مشخص کنند؛ اما آنها اصطلاحاتی را تعریف و تأیید می‏کنند که به‏ یکدیگر وابسته هستند.(هاولز و رایت، 1978؛ به نقل از الله یاری، 1376). هرچند واژه‏ خشونت را به معانی مختلفی تعریف می‏کنند، اما تعاریف اکثر محققان به‏کارگیری نیروی‏ بدنی، برای آسیب رساندن به دیگران را در بر می‏گیرد.(فارل و فلانری، 2006).

 

در کل می‏توان گفت پرخاشگری و خشونت ممکن است به شکل‏های مختلفی، مانند آزار و اذیت دیگران؛ کتک زدن؛ دشنام دادن و...جلوه‏گر شود و هدف آن صدمه زدن به خود یا دیگری است.(اکبری، 1381).

 

علل پرخاشگری از دیدگاههای مختلفی بررسی شده است.  مطابق رویکرد یادگیری اجتماعی بندورا، پرخاشگری شکلی از رفتار اجتماعی است، که یاد گرفته می‏شود و بروز آن‏ در هر موقعیت به عواملی مانند تجربه افراد پرخاشگر، تقویتهای کنونی برای پرخاشگری و بسیاری از عوامل شناختی و اجتماعی بستگی دارد،که ادراک مطلوب بودن رفتار پرخاشگر را تعیین می‏کند. بندورا بیان می‏کند که رفتار مشاهده شده یا رفتار تجربه شده از نظر شناخت‏ باید بررسی شود. تجربه‏های ناخوشایند احساسات منفی به وجود می‏آورند و احساسات منفی‏ تمایل به پرخاشگری را برمی‏انگیزند. (اعزازی 1380).

 

تئوری یادگیری اجتماعی نیز رفتار پرخاشگری را نتیجه ضعف در رشد مهارتهای‏ اجتماعی می‏داند. از دیدگاه بندورا (1973)، رفتار پرخاشگرانه به این خاطر اتفاق می‏افتد، که‏ شخص در یادگیری راه‏های پذیرفته شده برای سروکار داشتن با توقعات در روابط بین‏ شخصی، مثلا بیان مناسب خشم، ضعیف است. در ضمن پژوهشگرانی که ارتباط بین‏ پرخاشگری و طرد از گروه همسن را نشان داده‏اند به نقص در مهارت‏های اجتماعی معتقد هستند.(داج و کوی، 1987).

 

در چهل سال گذشته، به دو مسأله مهم، مرتبط با رفتارهای خشن، توجه شده است. اول‏ اینکه میزان رفتارهای خشونت‏آمیز در میان افراد در جوامع افزایش پیدا کرده است(گویرا و همکاران 1994؛به نقل از فیلدز و مک نامارا، 2003)دوم اینکه میانگین سنی افرادی که‏ خشونت را مرتکب می‏شوند کاهش پیدا کرده و بیشتر کودکان و به خصوص نوجوانان را در برمی‏گیرد. شاید بیشترین زنگ خطر در نیم قرن اخیر رفتارهای خشونت‏بار در مدارس است(فیلدز و مک نامارا، 2003). با اینکه مسئله اعمال خشونت و پرخاشگری در مدرسه پدیده‏ای جدید نیست و در مدرسه قدمتی طولانی دارد. در سالهای اخیر، گزارشهای رسانه‏های گروهی در بیشتر کشورها نشان‏دهنده ی این واقعیت است که خشونتهای جدی دانش‏آموزان افزایش یافته است. نگرانی بیش از حد درباره ی خشونت نوجوانان به تلاشهایی برای درک نشانه‏ها و پیامدهای‏ آن و تشخیص روشهای مؤثر برای پیشگیری و کاهش این پدیده منجر شده است(فارل و فلانری، 2006).

 

در سال‏های اخیر، در زمینه درمان، کاربرد روشهای شناختی رفتاری در درمان گروهی از اختلالات دوره ی نوجوانی از قبیل افسردگی، اختلالات اضطرابی، اختلالات تغذیه، اختلالات‏ تکانه‏ای و اختلالات رفتاری کاملاً مفید و مؤثر بوده است. ویژگیهای درمان‏شناختی رفتاری‏ نظیر ارتباط کاری تجربی و گروهی، فعال بودن، هدفدار بودن، متمرکز بودن بر مشکل، آموزش‏ مهارتهای مقابله، و تأکید بر بازخورد، به‏ویژه برای درمان مراجعان نوجوان بسیار متناسب‏ است.(زارب،  1383). یکی از این روش های شناختی آموزش خود کنترلی رفتار می باشد. اصطلاح آموزش خودکنترلی رفتار، به اجرای  روشهای خودنظارتی، خودارزیابی، و خودتقویتی اشاره دارد. منظور از خودنظارتی حفظ توجه فعال به رخداد افکار و رفتارهای هدفمند خاص است. خودارزیابی به قضاوت در مورد میزان یا کیفیت رفتاری مربوط می شود که در مقابل برخی از ملا کها یا استانداردهای موجود تغییر می کند. خودتقویتی به اجرای تقویت توسط خود فرد، در صورتی که یک معیار خاص برای رفتار در دست باشد، اشاره دارد(حاتمی، 1390).

دانلود پروپوزال آموزش شیوه های خود کنترلی و  مهارتهای ارتباطی بر کاهش پرخاشگری

سارا بازدید : 231 یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

ازجمله ضرورتهای این تحقیق شناخت آسیب های اجتماعی نو ظهور می باشد دسته بندی گونه های متفاوت شکل گیری کجروی در سطح اجتماع، یکی از ابعادی است که می تواند در شناخت بهتر ماهیت این پدیده موثر باشد

دانلود پروپوزال  بررسی نقاط آسیب خیز اجتماعی شهر تهران به تفکیک انواع آسیبها

نقاط آسیب خیز
آسیب های اجتماعی
پروژه علوم اجتماعی
پایان نامه علوم اجتماعی
پروژه آسیب شناسی آسیب شناسی اجتماعی
پروپوزال علوم اجتماعی
پروپوزال آماده علوم اجتماعی
پروپوزال آسیب شناسی اجتماعی
پروپوزال بررسی شهرتهران تفکیک انواع آسیب ها
آسیب شناسی اجتماعی تهران
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 85 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

در نتیجه انقلاب صنعتی،که در کشورهای اروپایی رخ داد شمار فراوانی از مردم در سده های نوزدهم و بیستم از خانه های روستایی شان کنده شده و به محیط های شهری سرازیر شدند (ریتزر،1374: 9). در ایران نیز با انقلاب مشروطه آخرین مرحله از رشد شهرنشینی شروع می شود. این آهنگ در دوره پهلوی با افزایش مهاجرت روستاییان به شهرها سرعت می یابد. این فرآیند که امروزه نیز ادامه دارد خود به خود به‌وجود آورنده انواع مسائل روانى ـ اجتماعى وجرم‌شناسانه است. گردآمدن مهاجران با فرهنگ‌هاى گوناگون در محیط‌هاى زندگى نامناسب همراه با بیکارى و بى‌فرهنگى منجر به ایجاد محله‌هاى بزهکارپرور و مشکلات گوناگون روانى مى‌شود.

 

امروزه شاهد آن هستیم که آسیب های اجتماعی به یکی از مهمترین مسائل کلان شهر تهران تبدیل شده است و روند رو به رشد معضلاتی چون اعتیاد، فرار کودکان، کودکان کار، تکدی گری و ... به ویژه در سال های اخیر مشکلات عدیده ای برای شهر تهران و شهروندان به وجود آورده است. این در حالی است که طرح ها و برنامه های دولتی بسیاری از جمله اقدامات شهرداری در این حیطه به اجرا در آمده اما به دلیل ناکافی بودن آنها و عدم اجرای برنامه های آموزشی و پیشگیرانه در این راستا، هنوز شاهد افزایش انواع آسیب های اجتماعی در پایتخت هستیم. رشد بی‌سابقه‌ جمعیت‌ شهری‌، تشكیل‌ شورای‌ شهر و شورایاری‌ محلات‌، رشد فزاینده‌ آسیب‌های‌ اجتماعی‌ و مسائل‌ شهری‌ بعنوان‌ رهاورد شهرنشینی‌ و بحران‌های‌ حاد شهری‌ در ابعاد مختلف‌ ترافیكی‌، زیست‌ محیطی‌ و زیربنایی‌ در كنار محدویت‌های‌ منابع‌ انسانی‌ و ساختاری‌، این‌ حوزه‌ را در تحقق‌ اهداف‌ مورد انتظار آسیب‌پذیر نموده‌ است‌. در این راستا آسیب شناسی اجتماعی همچون سایر حوزه‌های اجتماعی، از شیوه عملی خاص خود برای بررسی موضوعات مورد نظر خود استفاده می‌کند. به عبارتی برای مطالعه و بررسی علل، زمینه‌ها و راه حلها در زمینه کجرویها و آسیبها، هم از لحاظ ذهنی به صورت شناخت مفاهیم خاص و هم به کمک ابزار وسایل تحقیق عینی استفاده می‌شود. با توجه به مطالعات انجام شده کجروی ها هر روزه شکل جدیدی به خود می گیرد و همه ساله باید مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین تأکید عمده این پایان نامه شناخت علمی آسیبهای اجتماعی و علل و دلایل گسترش آنها، بررسی و طبقه بندی و اولویت بندی آسیب های اجتماعی و ارائه راهکارهای علمی و نوین در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی و پیشگیری از وقوع مجدد آسیب در منطقه پانزده می باشد. 

دانلود پروپوزال  بررسی نقاط آسیب خیز اجتماعی شهر تهران به تفکیک انواع آسیبها

سارا بازدید : 262 یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

وجود چوب و فرآورده‌های تركیبی آن از دیرباز از اهمیت اقتصادی زیادی دركشورهای توسعه یافته و درحال توسعه برخوردار بوده است چوب محصولی است از طبیعتی که در زندگی بشر نقش داشته و به مرور زمان دارای اهمیت ویژه ای شده است

دانلود پروپوزال بررسی وضعیت بازرگانی چوب در ایران و امکان صادرات مصنوعات چوبی

پروپوزال بررسی وضعیت بازرگانی چوب
پروپوزال امکان صادرات مصنوعات چوبی 
صادرات چوب ایران
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 253 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

وجود چوب و فرآورده‌های تركیبی آن از دیرباز از اهمیت اقتصادی زیادی دركشورهای توسعه یافته و درحال توسعه برخوردار بوده است .چوب محصولی است از طبیعتی که در زندگی بشر نقش داشته و به مرور زمان دارای اهمیت ویژه­ای شده است و صنایع چوب از جمله صنایعی است که ازگستردگی زیادی به ­صورت صنف و صنعت در سطح کشور برخوردار است و دارای امکانات بالفعل و بالقوه فراوانی می­باشد، گستردگی آن از منابع طبیعی و جنگل­داری شروع شده و از کارخانجات بزرگی نظیر تخته خرده چوب، تخته فیبر، تخته لایه و روکش امتداد داشته و در نهایت به صنایع چوب ختم می­شود. این طیف وسیع به همراه نیاز روز افزون به محصولات آن­ها نشانگر اهمیت بالای این صنعت است. در کشور ما صنایع چوب نقش مهمی درایجاد اشتغال و تحقق اهداف برنامه توسعه دارد(حسین پور،1385). صنایع چوب کشورمان، بویژه صنعت مصنوعات چوبی، در دهه گذشته توسعه مناسب و مطلوبی نداشته است. اگر چه در سال های اخیر تعداد زیادی واحدهای مصنوعات چوبی تاسیس و راه اندازی گردیده است ولی علیرغم زیاد بودن تعداد واحدها تولیدات هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت توان رقابت با محصولات مشابه خارجی را ندارد و مقدار تولید نیز در حد اندك است. به طوری که از نظر تولید در سطح جهانی در بین 25 کشور توسعه یافته و در حال توسعه پایین‌ترین اولویت را داشته و از سوی دیگراز نظر بازار داخلی نیز هیچگاه میزان تولید، تکافوی بازار مصرف داخلی را ننموده است و همواره از این نظر مقدار متنابهی واردات داشته‌ایم. همچنین از نقطه نظر انتخاب مکان استقرار، واحدهای مذکور نیز،می‌توان مشاهده نمود كه برنامه‌ریزی ها براساس معیارهای علمی و منطقی استوار نبوده است و در مورد واحدهای بزرگ، اغلب مشاهده می‌شود كه محل استقرار آنها، تابع محل بازار مصرف محصولات، گردیده است. علیرغم وجود پتانسیل های زیادی كه در زمینه صادرات مصنوعات و محصولات چوبی وجود دارد در سال های گذشته به دلیل صادرات محصولات نامرغوب و عدم رعایت استانداردهای لازم دراین خصوص بسیاری از بازارهای مناسب از دسترس خارج شده و حتی درمواردی منجر به از بین رفتن اعتماد مصرف كنندگان محصولات ایرانی در برخی از بازارهای جهانی شده است.صنعت چوب و  مصنوعات و محصولات چوبی کشورمان در حال حاضر بیش از ۵۰‌ هزار کارگاه کوچک و بزرگ تولیدی را به خود اختصاص داده است،اما مبلمان در ایران عمدتا توسط واحدهای صنفی تولید می‌شود و واحدهای صنعتی به مراتب کمتری در این عرصه حضور دارند. در حال حاضر طبق گزارش مرکز آمار ایران حدود ۲۲۶ واحد تولید صنعتی مبلمان با اشتغال حدود ۱۰‌هزار نفر در کشور وجود دارد . همچنین بر اساس گزارشات اتحادیه درودگران تعداد ۴۶۷۰۰ واحد رسمی‌در زمینه صنایع چوب مشغول فعالیت بوده که تعداد ۱۱۷‌هزار نفر در این کارگاه‌ها مشغول فعالیت می‌باشند. (نیكنام ، معصومی ، فرح آبادی ، اسفندیاری ،1386).

 توان بالقوه بالای این تعداد واحد تولیدی در جذب نیروی كار، افزایش تولید و در نهایت توسعه صادرات می تواند محرك بسیار خوبی جهت صنایع وابسته و مرتبط با آن نظیر چوب‌بری، نئوپان سازی، چسب سازی، تولید تخته فیبر، روكش و تخته لایه، یراق‌آلات‌سازی،شیشه، پارچه‌بافی و رنگ‌سازی باشد. به عبارت ساده‌تر توسعه ی تولید و صادرات مصنوعات و محصولات چوبی می تواند منجر به توسعه ی بخش عظیمی از صنایع كشورشود. لازم به یادآوری است كه بخش مصنوعات و محصولات چوبی آخرین مرحله ی كار در صنایع چوب است که بدست مصرف‌كننده نهایی می رسد به همین خاطر دارای ارزش افزوده بالایی بوده و اهمیت زیادی را‌ در بخش صادرات می‌تواند داشته باشد( نادری،1371).بر اساس آخرین آمارها میزان واردات مبلمان و مصنوعات چوبی کشورهای حوزه خلیج فارس بیش از ۵۰۰‌میلیون دلار و کشورهای آسیای میانه و قفقاز بیش از ۵۰‌میلیون دلار در سال اعلام شده است‌ ( آمار بازرگانی خارجی،1390 ). این حجم بالای واردات به همراه تجارت کشورهای دیگر بیانگر بازار بسیار عظیم مصنوعات چوبی در جهان است و چنانچه کشوری بتواند تولیدات خود را با این بازار بزرگ پیوند بزند‌، تحولی بزرگ در بخش صنعت چوب خود بوجود‌آورده و منبع عظیمی ‌ازدرآمد را ازآن خود کرده است. با بررسی كشورهای مقصد مصنوعات و محصولات  چوبی صادراتی ایران می توان دریافت كه از زمان گشوده شدن بازار آسیای میانه و قفقاز به روی كالاهای ایرانی نرخ صادرات مصنوعات و محصولات چوبی سیرصعودی داشته اما عدم توجه به مسائل  استانداردو كیفیت محصولات موجب شده كه پس ازاندك زمانی بازار این  كشورها نیزعكس العمل منفی نسبت به محصولات ایرانی ازخود نشان دهند واین عامل دركنارعواملی همچون رقابت منفی صادر كنندگان  ایرانی با یكدیگر، عدم آینده نگری آنان ،صدور محصولات نامرغوب و حضور رقبائی قدرتمند چون تركیه،ایتالیا و لهستان باعث كاهش حجم صادرات ایران به این كشورهاگردیده است .

 

بازار چوب و محصولات چوبی ایران به صورت های مختلفی بررسی شده اند، ولی درمقوله ی صادرات مصنوعات و محصولات چوبی درایران بررسی های جامعی انجام نشده است. به همین جهت دراین تحقیق سعی براین است تا با بیان معضلات صنایع چوب کشور و تحلیل بازارهای بزرگ این محصولات،راهكارهای مناسب برای پیشبرد اهداف صادراتی ارائه شود.ازطرفی وجود تعداد زیادی مراکزتولیدی وتوان بالقوه درزمینه ی تولید از جمله دلایل انتخاب این موضوع پژوهشی می باشد. برای ارزیابی وتحلیل بهتردراین پژوهش متغیرها به دو متغیر مستقل و وابسته تقسیم می شوند که متغیرهای مستقل شامل تولید محصولات و مصنوعات چوبی درکشور و متغیرهای وابسته این پژوهش شامل وضعیت بازرگانی صنایع چوبی و نرخ صادرات مصنوعات وصنایع چوبی به بازارهای منطقه ای وجهانی می باشد. علاوه برجمع آوری اطلاعات از جمله اهداف انتخاب این پژوهش، بیان مشكلات وارائه ی راهكارهای بهبود شرایط تولید و صادرات مصنوعات چوبی می باشد. دراین مطالعه سعی براین است كه روند صادرات مصنوعات و محصولات چوبی درایران و همچنین چگونگی توسعه و افزایش آینده تجارت مصنوعات و محصولات  چوبی مورد نقد تحلیل و بررسی قرار گیرد .

دانلود پروپوزال بررسی وضعیت بازرگانی چوب در ایران و امکان صادرات مصنوعات چوبی

سارا بازدید : 205 یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

فرار دختران از منزل به صورت امری متداول و رایج از نظراجتماعی درآمده است وتنها از نظر قانونی پذیرفته نیست در سال های اخیر نیز فرار از منزل به ویژه در دختران نوجوان رو به افزایش است مطالعات و تحقیقات زیادی پیرامون دختران فراری صورت گرفته است،با این حال بیشتر آن ها بر عوامل خانوادگی، اجتماعی و زمینه ای متمركز شده اند و نقش خود فرد و به طور خاص ویژ

دانلود پروپوزال رابطه مولفه های هوش هیجانی و فرار دختران از منزل

فرار دختران از منزل
مولفه های هوش هیجانی
 هوش هیجانی
پروپوزال
دانلود پرپوزال
پروپوزال هوش هیجانی
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 142 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

فرار از منزل از عمده ترین مقولاتی است که توسط روان شناسان، جامعه شناسان، درمانگران، روان پزشکان و مربیان تربیتی مورد توجه قرار گرفته است. فرار از منزل عبارت است از غیبت از خانه به مدت حداقل یك شب و بدون رضایت والدین یا سرپرست قانونی فرد (دی من،2000). شارلین و مور-باراک (1992) فرار را نیز به معنی دورشدن از منزل به مدت 24 ساعت یا بیشتر می دانند كه بدون اطلاع والدین یا بر خلاف میل آن ها صورت گیرد . پژوهش های متعددی در ارتباط با فرار از خانه صورت گرفته است. با این حال بیشتر آن ها بر عوامل خانوادگی، اجتماعی و زمینه ای متمركز شده اند و نقش خود فرد و به طور خاص ویژگی های شخصیتی و مولفه های هوش هیجانی وی در تبیین رفتار فرار از خانه، كمتر مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهش های انجام شده در سایر كشورها نیز جهت گیری مشابهی داشته اند. بلود (1980) اذعان می كند که لازم است در موردشخصیت  خود افراد فراری اطلاعات بیشتری كسب شود .  هیجان ها  بخشی از شخصیت انسان هاست و بخش اعظمی از زندگی ما را در بر می‌گیرند. حضور مستقیم و غیر مستقیم هیجان ها را می‌توان در تارك قله‌‌های استدلال، عقلانیت و برهان های عقلانی مشاهده كرد. بی‌اعتنایی نسبت به هیجان ها، عدم مدیریت آن ها و مسامحه و غفلت در بیان آن ها می‌تواند هزینه‌های گزافی را برای انسان به دنبال داشته باشد.

مطالعات و پژوهش‌های نوین، نشان می‌دهند كه فقدان هوش هیجانی می‌تواند آثار مخربی را در زمینه‌های فردی و اجتماعی ایجاد كند و برعكس، تقویت و تحصیل آن، زمینه‌ساز موفقیت‌های بزرگ خواهد بود (فاطمی، 1385). معدود كه اگر افراد از هوش هیجانی بالایی برخوردار باشند، بدون داشتن تحصیلات عالی، باز هم می‌توانند در زندگی موفق باشند و مشکلات زندگی خود را اداره کنندهوش هیجانی توانایی اداره مطلوب خلق‌و خوی و وضع روانی و كنترل تكانه‌هاست( جلالی، 1381). هوش هیجانی با تقویت سلامت روانی، توان همدلی با دیگران، سازش اجتماعی، بهزیستی هیجانی و رضایت از زندگی، مشکلات بین شخصی را کاهش می دهد و زمینه بهبود روابط اجتماعی را فراهم می سازد. هوش هیجانی همچنین از راه ویژگی های ادراک هیجانی، آسان سازی هیجانی، شناخت هیجانی ، مدیریت هیجان ها، و با سازوکارهای پیش بینی، افزایش توان کنترل و تقویت راهبردهای رویارویی کارآمد، به فرد کمک می کند تا کیفیت روابط اجتماعی را بهتر سازد(بشارت،1384).

دانلود پروپوزال رابطه مولفه های هوش هیجانی و فرار دختران از منزل

سارا بازدید : 256 یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

پروپوزال بررسی اثرات استراتژی های تامین مالی بر سودآوری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

دانلود پروپوزال بررسی اثرات استراتژی های تامین مالی بر سودآوری شرکت ها

پروپوزالپروپوزال اماده
پروپوزال مدیریت
پروپوزال بورس اوراق بهادار
بررسی اثرات استراتژی های تامین مالی سودآوری شرکت ها در بورس اوراق بهادار
 استراتژی های تامین
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 98 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

بررسی اثرات استراتژی های تامین مالی بر سودآوری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

مؤسسات و بنگاه های اقتصادی به ویژه فعالان در بخش صنعت، برای ادامه‌ی حیات و فعالیت‌های تولیدی خود و همچنین توسعه‌ی فعالیتها، به سرمایه‌های کلان نیاز دارند. همچنین، این مؤسسات و بنگاه‌های اقتصادی برای تأمین سرمایه‌ی مورد نیاز خود وابستگی شدیدی به تامین مالی دارند. از نکات اساسی مورد توجه مدیران مالی بنگاه‌های اقتصادی، استراتژی‌ها و میزان تامین مالی و اثرات آن بر سودآوری شرکت است. انواع منابع تأمین مالی در کشور به دو دسته‌ی منابع مالی بدون هزینه و منابع مالی با هزینه تقسیم‌بندی می‌شود. منابع مالی بدون هزینه شامل پیش‌دریافت از مشتریان، بستانکاران تجاری، سود سهام پرداختنی و هزینه‌های پرداختنی است. منابع مالی با هزینه به دو دسته‌ی منابع داخلی (سود انباشته) و منابع خارجی (تسهیلات کوتاه مدت و بلندمدت و انتشار سهام جدید) تقسیم می‌شود. انتشار سهام عادی و دریافت وام های بانكی به خصوص وام های بلندمدت، به دلیل توانایی جذب مبالغ بالا و نیز به خاطر بلندمدت بودن سررسید مالی و باز پرداخت تعهدات وامها و نامحدود بودن سررسید سهام عادی مورد استقبال شركتها واقع شده است . تعیین آثار انجام فعالیت‌های تأمین مالی بر سودآوری شركت ها می تواند سرمایه گذاران، مدیران و دیگر استفاده كنندگان را جهت اخذ تصمیمات مناسب یاری رساند . بنابراین، شناسایی اولویت استراتژی‌های تأمین مالی و عوامل تأثیرگذار بر آن‌ها و انتخاب روش‌های مناسب در راستای به حداکثر رسانیدن سودآوری شرکت ها از اهمیت زیادی برخوردار است در این تحقیق پس از تقسیم بندی استراتژی های تامین مالی و معرفی روشهای مختلف تامین مالی آن‌ها، نحوه‌ی تأمین مالی بنگاه‌ها و شرکت ها و اثرات استراتژی های تامین مالی بر سودآوری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت. یکی از اهداف مهم مدیریت مالی حداکثر نمودن ثروت سهامداران است. به این منظور، هدف مدیران مالی یافتن استراتژی‌های مناسب تامین منابع مالی برای رسیدن به این هدف است. در این تحقیق استراتژی‌های تأمین مالی شرکت‌هاو اثرات آن بر سودآوری شرکت ها بررسی می‌شود تا با اولویت‌بندی استراتژی‌های تأمین مالی، عوامل تأثیرگذار بر انتخاب استراتژی‌های تأمین مالی برای سودآوری شرکت ها شناخته شود. -وظایف اصلی مدیریت مالی، تصمیمگیری در ارتباط با تأمین مالی، سرمایه‌گذاری و تقسیم سود است. هر یک از این تصمیمات در رابطه‌ی با هدف شرکت است و تصمیم گیری در زمینه‌ی ترکیب مطلوب این سه مورد، حداکثر کننده‌ی ارزش شرکت برای سهامداران است (ون هورن،.(1371

 

استراتژی از زمان مطرح شدن آن برای اولین بار در ادبیات مدیریت به صورت یك اصطلاح عام ومعروف درآمده است. این اصطلاح غالباَ به جای دو مفهوم سیاست و برنامه ریزی به كار می رود. استراتژی باید تصویری از آنچه كه واحد تجاری می خواهد در آینده به آن برسد را فراهم كند. معمولا مدیران موقعی كه درباره یك استراتژی مالی صحبت می كنند، منظورشان برنامه ای برای تخصیص منابع مالی است. چنین استراتژی هایی در حقیقت برنامه های عملیاتی برای رسیدن به اهداف مالی شركت می باشند. برای ما استراتژی مالی یك معنای دقیق دارد: استراتژی مالی چارچوبی برای هدایت تصمیماتی است كه ماهیت و جهت امور مالی سازمان را تعیین می كنند. بنابراین استراتژی مالی یك مجموعه پویا و مرتبط با هم از واكنش ها و پاسخ هایی است كه براساس شرایط مختلف محیطی و عكس العمل های سایر سازمان های موجود در آن محیط ها اتخاذ می شوند. هدف استراتژی مالی افزایش سودآوری با كمترین هزینه است كه این كار به نوبه خود باعث افزایش ارزش مورد نظر سهامداران می شود. قبل از هرگونه برنامه ریزی به منظور تجهیز منابع مالی می بایست به نوع تأمین منابع مالی و به تبع آن چگونگی جذب منابع و قابلیت‌ها و توانمندی های شرکت اندیشید.

 

روش‌های تامین مالی در دو گروه تامین مالی کوتاه مدت و بلند مدت مورد مطاله قرار می‌گیرد.

دانلود پروپوزال بررسی اثرات استراتژی های تامین مالی بر سودآوری شرکت ها

سارا بازدید : 211 یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

گردشگری و اكوتوریسم به عنوان یك صنعت در ایران از ظرفیت های بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است در سال 2008، حدود 2 میلیون گردشگر خارجی از ایران بازدید كرده اند، این در حالی است كه در این سال 842 میلیون جهانگرد در دنیا سفر كرده اند به نظر كارشناسان این صنعت از توسعه ای كه شایسته آن است برخوردار نبوده است از دلایل آن می توان به آماده نبودن بسترهای

دانلود پروپوزال نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه اکوتوریسم

پروپوزال اکوتوریسم
پروپوزال گردشگری
پروپوزال آماده نقش فناوری اطلاعات در توسعه صنعت گردشگری
دانلود پروپوزال
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 149 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24

موقعیت جغرافیایی ویژه و تنوع پدیده های طبیعی باعث شده تا ایران به عنوان پنجمین كشور دارای تنوع طبیعی جهان شناخته شود . این در حالی است كه علی رغم برخورداری از جاذبه های فراوان اكوتوریستی،كشور با مشكلات و موانع گوناگونی در جذب طبیعت گرد مواجه بوده كه مانع از گسترش آن شده است. استفاده از مزایای فناوری اطلاعات وارتباطات و ارائه راهكار علمی مبتنی بر مدل سازی و بهره مندی از ابزارهای مرتبط می تواند بخش زیادی از مشكلات و چالش های موجود در توسعه این صنعت در كشور را مرتفع نماید. در واقع اگر مهمترین موانع موجود در توسعه صنعت اكوتوریسم كشور را كمبود امنیت، نارسایی خدمات زیربنایی، عدم شناخت كامل و معرفی جاذبه های اكوتوریستی ، عدم سهولت در تهیه ویزا، روادید، شكاف فرهنگی ، تخریب آثار اكوتوریستی و... فرض كنیم، فناوری اطلاعات و ارتباطات با توسعه زیرساخت های تحت وب ، مدل سازی نظام مدیریت مقصد (DMO)، نظام ذخیره جا (CRS)،  نظام توزیع جهانی (GDS)، نظام مدیریت مشتری مداری (CRM) و استفاده از ابزارها و فناوری هایی چون GIS و یا توسعه گردشگری مجازی (Virtual Tourism) می تواند بر بیشتر مشكلات موجود غلبه نماید و زمینه توسعه پایدار اكوتوریسم را موجب شود ،چرا كه توسعه پایدار مستلزم این است كه آثار و جذابیتهای اكوتوریستی برای نسل های آینده حفظ شوند كه این مهم در گرو توسعه فناوری های نوین است . نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد كه ، مدل سازی و ابزار های زیر مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند بخش زیادی از مشكلات موجود در این زمینه را رفع نماید.  کاربرد ICT در گردشگری را می‌توان به سه حوزه شبکه‌های داخلی (Internet)، شبکه‌های خارجی(Extranet) و اینترنت تفکیک کرد. کاربرد ICT در شبکه‌های داخلی صنایع گردشگری موجب افزایش کارایی و اثر بخشی می‌شود و در بخش‌های مختلف شرکت‌ها بکار می‌رود. از سوی دیگر، کاربرد ICT   در شبکه‌های داخلی و اینترنت موجب همبستگی قوی بین فعالیت‌های متفاوت واحدهای فعال در گردشگری شده است، به گونه‌ای که کاربرد ابزارهای ICT به شکل( CRS)نظام ذخیره جا، (GDS) نظام توزیع جهانی و DMO (مدیریت مقصد) در صنایع حمل و نقل هوایی و هتل‌ها و خدمات مسافرتی از توسعه فراوانی برخوردار است.  ابزار ICT منجر به تغییر روند گردشگری و ایجاد سازوکارهای جدید راهبردی و مدیریتی در این صنعت شده است.از جمله مهمترین استفاده‌های ICT در شرکت‌ها، تقویت یکپارچگی افقی و عمودی و کاهش عدم صرفه‌های مقیاس در شرکت‌های کوچک و متوسط گردشگری(SMTE) بوده است. این تحقیق با هدف بررسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه اکوتوریسم (مطالعه موردی تهران) به سوال اصلی تحقیق که فناوری اطلاعات و ارتباطات چه نقشی در توسعه اکوتوریسم دارد، می پردازد.

دانلود پروپوزال نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه اکوتوریسم

تعداد صفحات : 242

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1931
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 104
  • تعداد اعضا : 96
  • آی پی امروز : 360
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 1,439
  • باردید دیروز : 37
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,168
  • بازدید ماه : 2,168
  • بازدید سال : 28,295
  • بازدید کلی : 533,795